Thursday 5 April 2012

allah yg menentukan segale2nye...

assalammualaikum...
hari ni zul akan ceritakan ada kene mengena dngan tajuk ni..." allah yg mnentukn sgle2nye"..
so!! kalau korang bace tajuk die pasti korang pikir dlam kapale otk korang pasal AJAL..!!! btol x..??
balik dengan tajuknye..kejadian ni belaku di smk yam tuan radin..belaku ni time aku nak pergi kelas aku 4 efektif yg aku dri makmal sains..pada pagi tu aku rasa somthing sangat2...and aku biarkan lah..allah yg menentukan segale2nye...allah itu maha besar lagi maha mengetahui...die yg menentukan sagale2nye...jadiaku hanya mengucap 2 kalimah syahadah saja dekat bilik makmal...dan mintak panjangkan umur aku...sampai waktu habis kelas sains..aku pun nak bergerak ke kelas 4 efektif bersama kawan2 ku yg di ikuti oleh syamir bin nordin,manal athirah,lim suk ming,akk&adek,ipin..dan sebagainye....smpai hampir ke kelas tesebut...dengan secara tiba2 cermin/tingkap dari kelas 4 dinamik tercampak keluar dan hampir terkene aku dengan kawan aku manal..dan di undur kan balik cerita nie...di sebab kan aku tegur kawan aku yg bernama adila sebab die x msok kelas..dan aku tegur kawan aku jugak yg bernama ummi..sebab bila tngok mata die mcam pkai lens..so aku tegur lah ummi...dan lalu aku pergi...ketika itu cermin tu melambung hampir terkene aku...legaa rase...dan di ikut kan aku klo aku cepat confom muke aku da terkene..dan bila aku pikirkan ni ujian allah..kalau aku sombong pasti aku terkene cermin tu..Allah ampun kan dosa2 ku yg sombong yg amat terhina...dan...aku pun bejumpa dengan ummi dan ucapkan terima kasih..kerana allah yg mengawal umi untuk bertembung dengan aku...hee...okey...smpai sini je cete yg aku dpt kongsikan kat korang sume....ok...wasalammmuu.....
                                                                                                                             -wzul chik-

No comments:

Post a Comment